2. osa – Kuidas ChatGPT-ga teha põhjalik sihtrühma analüüs?
Täna teeme esimese sihtrühma uuringu. Hea uudis on see, et sa ei pea kedagi küsitlema – ChatGPT aitab sul teha hüpoteetilise uurimuse, mis annab sulle juba suurepärase lähtepunkti.
Tänase ülesande eesmärk:
Saada oma sihtrühmast parem pilt: kuidas nad mõtlevad, mida nad kardavad, millest nad unistavad.
Ülesanne ChatGPT-ga:
💬 “Kujuta ette, et oled turundusanalüütik. Minu sihtrühm on [sihtrühma kirjeldus]. Kirjelda nende suurimaid hirme, vajadusi ja takistusi, mis neil on enne kui nad on valmis midagi ostma.”
💬 Lisa ka: “Kuidas nad oma probleeme ise sõnastavad? Too 5–7 lauset nende vaatenurgast.”
NB! Kui soovid veel sügavamalt minna, siis töövihikust leiad lisakäsklusi ja põhjalikud küsimused, mis aitavad sul valikuga veel kindlam olla. TÖÖVIHIKU SAAD ENDALE SIIT
📘 Töövihik on nagu e-raamat, kus kõik teemad on kirjalikult lahti seletatud ja ülesanded aitavad mõelda põhjalikumalt.
Kui tahad veel eriti personaalset lähenemist, siis liitu VIP-kogemusega, kus alates 3. videost annab meie tiim sulle personaalset tagasisidet iga ülesandega. Nii ei pea sa muretsema, kas oled ikka õigel teel. VIP-kogemuse kohta vaata lähemalt SIIT.
31 Comments
Lisa oma kommentaar
Küsimused kommentaaridest
Kas minuga ühel ja samal tasemel olev sihtrühm on algajale koolitajale sobiv või peaksin valima sihtrühma, kes pole nii teadlik?
Vastus:
Koolitajatena saame väärtust luua mitmetel erinevatel viisidel. Kui su kogemus ja tulemused ei ole veel oma sihtrühmast ees, siis saab väärtust luua just läbi keskkonna loomise. Kui sa suudad luua toetava ruumi, mis aitab neil nt enda seest praemaid vastuseid saada ning suunata fooksut õigetesse kohtadesse, et nad saaksid selle abil edusamme teha, siis on väga okei ka oma sihtrühmaga ühel tasemel olla. Tähtis on siin olla avatud ja mitte “mängida” rohkemat kogemust ja teadmisi, kui sul on.
Kui ma ise alustasin, siis minu kogemus ja teadmised ei olnud kindlasti minu sihtrühmast kaugel ees- heal juhul 3 kuud. Mis aga tõi mulle ikka maksvaid kliente, oli minu oskus luua ruum ja sisendada osalejatesse usku, et see on võimalik. Loomulikult nägin ma palju vaeva seal, et ka oma teadmiste, kogemuste ja tulemustega jõuda nii kaugele, et mul oleks ka sealt midagi jagada.
Sain chatGPTga sihtrühma ja selle valupunktide raamid paika, kuid siiski jääb kahtlus, et äkki tegelikkus ei vasta chatgptga saadud tulemustele – siinkohal ei olegi vist muud lahendust kui minna päriselt koolitust müüma, et idee ja selle sihtrühma sõnumid valideerida?
Vastus:
ChatGPT aitabki asendada meil küsitluse osa – see on tõsi, et ka päris küsitluse vastused ei pruugi olla 100% korrektsed. Intervjuud on need, kus saame otsesema vestluse sihtrühmaga. Aga reaalsus on see, et ainult sihtrühmaga koos töötades ja hetkes nende probleemide märkamine on see, mis aitab meil oma pakkumised tõeliselt täpseks saada. Inimesed ise ei pruugi ka oma tõelisi takistusi teada enne, kui nad seisavad otse selle ees.
Hea uudis on see, et meil on alles 2. kursuse päev. 😀 Paljudele oma kahtlustele saad järgnevate päevade ülesannetest vastused.
Me saame suure osa katsetamisest ära teha 4., 5. ja 6. päeva ülesannetega. Mul on juba ka vaikselt tunne, et teen kursuse lõpus ikkagi ühe Zoomi kohtumise ka, et neile küsimustele natuke sügavamad vastused ja näited anda. Esmaspäeval annan teada, millal see toimuks. 🙂
Olete saavutanud plaani Free limiidi GPT-4o. jaoks. Hankige Plus plaan. Kas see tähendab tasulise versiooni ostmist? Kas nüüd ei saagi selles versioonis koolitusega edasi minna?
Vastus:
Saab küll tasuta versiooniga jätkata. See on päevalimiit, nii et järgmisel päeval saad edasi tegutseda. See on tasuta versiooni miinus praegu, aga kui on kannatlikkust päevade peale see ära jaotada, siis saab tasuta versiooniga hästi hakkama. 🙂
Testküsimus:
Mida tuleks ChatGPT-le enne küsimist anda (millised olid nipid paremate vastuste saamiseks)?
Vasta testküsimusele, kui soovid kursuse lõpus saada osalemise eest 15€ kinkekaardi. (Tähtaeg kõigile testküsimustele vastamiseks on 16. juuni k.a)
Pane tähele: Kinkekaarti on võimalik lunastada vaid ühe korra. Kui oled varasemalt kursuselt kinkekaardi juba saanud, siis seekord uut ei väljastata.
📘 Tee kursus veel tulemuslikumaks – töövihikuga!
Kursuse videod on sulle vaadatavad ainult kuni 30. juunini – aga kui tahad, et kogu see väärtuslik sisu, juhised ja ChatGPT käsud jääksid sulle püsivalt kätte, siis just selleks on loodud töövihik.
Kui videod on justkui teeviidad, siis töövihik on sinu isiklik kaart, mis jääb sinuga ka siis, kui teekond veel jätkub.
Töövihik aitab sul:
✔ mõista iga sammu tähendust sügavamalt,
✔ küsida ChatGPT-lt paremaid küsimusi,
✔ hoida kõik ideed ja järeldused ühes kohas,
✔ ja liikuda rahulikult, aga kindlalt lõpuni välja – nii, et tulemused on kasutatavad ka pärast kursust.
Lisaks leiad töövihikust mitmeid täiustatud käske ja süvitsi küsimusi, mida videotes ei jagata.
Lisa töövihik endale juurde ja tee sellest kursusest midagi, mis jääb sulle toetavaks tööriistaks ka pärast juuni lõppu.
Väga hea! Üldiselt on mul ju nende küsimuste vastused teada. Aga nüüd sain kõike seda nagu eemalolija pilguga vaadata.
Läks väga huvitavaks ja heas mõttes lappama. Tund ja rohkem tegelesin sellega. Huvitav, et esimesel korral tuli piir ette ja pakkus, et võiksin homme jätkata, nüüd aga mitte. Aga jah, keegi juba mainis, et failidega on hädas ja kui korra pakkus ja palusin siis ka joonise teha, siis ka see jäi tegemata. Kopeerin kogu jutu endale arvutisse.
Vastasin esinese päeva kommentaaridesse selle faili mure kohta.
Väga põnev. Ainuke mure, et mul on erinevatele sihtrühmadele teenused, tooted. St et tulebki kõik eraldi läbi töötada, küsitleda, analüüsida.
Mõtle läbi, kui laia tootevalikuga sul on aega ja energiat tegeleda? Kas neid saab kuidagi omavahel ühildada?
Soovituslik on valida siiski 1 põhisuund. Aga kui kohe kuidagi ei saa toodete valikut vähendada, siis tõesti tuleb iga tootegrupi kohta erandi uurig teha.
Sain kinnitust meile teada olnud kitsaskohtadele. Samuti sain aru, et hetkel valitud sihtrühm on õige, kuid kui vajame klienti nö tänavalt, siis on vaja rohkem süvitsi minna. Hetkel minu poolt välja valitud sihtrühm ei ole nii maksejõuline kuigi motivatsioon on kõrge.
Kommentaar jäi natuke ebaselgeks. Alguses on kirjas, et hetkel valitud sihtrühm on õige, aga lõpus on mainitud, et hetkel valitud sihtrühm ei ole maksejõuline. Kui ma sellest kommentaarist õigesti aru saan, siis võiks mõelda sellele kui kaua jätkub teil motivatsiooni töötada inimestega, kes ei ole maksejõulised?
Minule meeldis ka just see viimane küsimus ning lisasin juurde töövihikus küsimuse „Kas need probleemid on tõesti põletavad või on
veel suuremaid” ja sellega sain päris hea vastuse ning juurde ka soovitused.
Väga hea! olen palju sellest juba ise enne “iseenese tarkusest” teinud, kuid iga uus vaatenurk v lisaküsimus on ainult kasuks. s.t. iga veidi teistsugusem võimalus teemas süvitsi minna v edasi uurida annab uusi ideid. ja ChatGPT ise pakub ka erinevaid variante, mida edasi uurida v vaadata jne (mul on tasuline variant, ilmselt on selle võimalused veidi laiemad) ja see läheb väga kiiresti nii laiaks, et ei tea, kust otsast edasi teha :D.
Tihti Chat tõesti soovitab selliseid vaatenurki, mille peale ise ei oskaks tullagi. Aga liiga palju infot korraga ei ole ka hea, sest see tõsti tekitab segaduse. Ja siis teekib segadus, kust nüüd siis edasi minna? Aga esialgu soovitan kurduse infost lähtuda ja selle raames küsida. Kursus on ülesehitatud progresseeruvalt. Ja võib-olla on järgmine teema just see, kust sa oma küsimustele vastused saad.
Jestas! Vau! Mul läksid nagu silmad lahti praegu! Pean kogu oma kodulehe uue pilguga üle vaatama!
Näen oma sihtrühma täiesti uuest kohast. Inimlikust just. Mitte professionaali omast. Ja seal on väga suur vahe, nagu Sigrit ka videos ütles.
Tänud!
Päris müstiline, kuidas tehisaru suudab meile inimeste inimlikud küljed välja tuua ja annab mõista, kui kaugel me oma sihtrühmast tegelelikult olla võime. Sinu kommentaari on lausa rõõm lugeda.
Uskumatult lihtne ja mis köige huvitavam, et palusin ka inglise keelde samu tekste ja see oli ühe nipsuga tehtud.
Aina paremaks ja selgemaks läheb. Taaskord lisaküsimus “Kuidas nad oma probleeme ise sõnastavad? Too 5–7 lauset nende vaatenurgast.” andis väga palju olulist täiendavat infot.
Takistuste osas oli hea teada saada, milliseid sõnu peaks vältima, mis sihtgrupis olijad koheselt eemale tõukab. See oli hea kinnitus Chat GPT poolt.
Ja mida rohkem ennast lahti kirjeldan, seda kitsamalt sügavuti avaneb ka sihtgrupp. Tõepoolest ongi juba tunne, et pöördun iseenda poole ja õpin ennast paremini tundma 😀
Parem kui arvasin