3. osa – Kuidas täpsustada sihtrühma probleeme ja vajadusi?

Paljud inimesed ütlevad, et nad tahavad “rohkem kliente” või “rohkem aega” – aga need on tihti vaid jäämäe tipp. Tänane ülesanne aitab sul minna sügavamale ja jõuda nende tegelike valupunktideni.

 

Tänase ülesande eesmärk:
Erinevates probleemikihtides selguse loomine, et su pakkumine kõnetaks just seda kohta, mis tegelikult hoiab su inimest paigal.

11 Comments

  1. Marika

    Tere
    Vastus testküsimusele on – tuleb otsida valu- ja motivatsioonipunkte, mis panevad tegelikult tegutsema.
    Üllatuseks oli, et sihtrühm on valmis investeerima probleemi lahenduse eest nii vähe.
    Pisut segadust tekitas, et tööjuhendis, video all tekstina ja videos sees on Chat GPD käsklused erinevad.
    Selline Chat-i küsitlemine on väga vahva. Enamus asju ei oleks eales ise välja mõelnud. Kui tahta teha sihtgrupi intervjuusid siis on see materjal ka heaks aluseks, millele toetuda.

    Vasta
    • Sigrit Säga

      Ma videosse panin jah veel lisakäsklusi, põhiülesanne oli aga sama, lihtsalt ma täitsin enda sisuga selle enne ära. See võis jätta mulje, et oli teine küsimus. Testküsimusele kindlasti vasta ka testküsimuse vormi sees, kui seda veel teinud ei ole. Siis tuleb meile automaatne märge, et oled küsimusele ära vastanud. 🙂

      Vasta
  2. Annemai Mänd

    Ma vaatasin/kuulasin seda videot kaks korda. Esimesel korral olin vist hoopis teises kohas oma meeltega ja ma ei saanud üldse aru, mis edasi.
    Eelnevalt oli juba selline rohke infotulv ja nüüd tuleb aga peale ning MINA pean suutma selles kõges orienteeruda!??
    Vahe peal tegin enda ammuse soovi ära ja ostsin tasulise chatGPT. Enne kui hakkasin kolmandat osa uuesti tegema/vaatama, siis tegin seal palju sisu enda kohta: mu elukogemuse ja edasi liikumise soovidega.
    Olin eile nii õnnelik, et selle kingituse tegin endale: Juhhuuu, mul on nüüd megaaju, kellel on kõik meeles ja ma ainult lisan infot ning küsin lahendusi.

    Vastused tulevad täpselt minu enda vajadustest lähtuvalt. Olen saanud enda sihtrühma väga täpseks ja see probleemide kaardistamine on ka nii õige. Nagu varasemast minust räägiks.
    Nii täpselt tõi mulle välja, mille eest on mu sihtrühm kui palju raha nõus tasuma ja jällegi nõustun täiega, sest olen ju selle tee ise käinud.

    Täna tunnen, et olen jälle ree peal ja ootan juba uut osa:)

    Vasta
  3. Maarika

    Sihtrühma probleemide täpsustamine oli vajalik ja sisukas. Kuigi arvan sihtrühma tundvat, ei oleks kõiki ChatGPT poolt pakutut ise kirjutanud. Hinnastamise osas oli reaalne pakkumine ja arvestas ehk kolmandikku valdkonna Eesti ettevõtteid näitena.
    Tänan!

    Vasta
  4. Katrina Laht

    Sain täna endale selgemaks, kui palju oleks minu sihtrühm valmis minu teenusesse investeerima ning see andis veidi kindlust edasi toimetada.
    Samuti tajusin nüüd, kuivõrd palju selgema ja laiapõhjalisemad vastused sealt saab, kui oskad küsida õigeid küsimusi.

    Vasta
  5. Tommy Truup

    Sain täna mitmeid süvendatud ja lisa-vaatenurki. Kaardistasin sihtrühma sisemised hirmud ja uskumused ning kirjeldused “enne ja pärast” seisunditele. Samuti sain fookuse valupunktidele (oli mitu valupunkti, kuid sai välja valitud kõige suurem mille rõhuda).
    Leidsin müügihinna, milleks tuli 29-99 euro vahele.
    Algselt ei saanud aru vajadusest ja tahtest, kuid vaikselt hakkas erinevus kohale jõudma.
    Need küsimused ja vastused tõukasid mind tegelikult mõtlema ja analüüsima nagu oleksin oma sihtkliendi nahas/tunnetes.

    Nüüd mulle tundub, et olen läinud väga kitsaks – tekib juba väike hirm, et kas püüab üldse kellegi tähelepanu 🙂

    Hea mõte oli veel see, et teha eraldi vestlusaken teise sihtrühma jaoks (algselt pakkus välja neid kolm, millest valisin ühe) – kui aega saan, siis mängin ka teise ja kolmanda sihtrühmaga need küsimused läbi, et tulemusi võrrelda

    Ootan huviga järgmisi samme

    KÜSIMUS: Kuidas otsustada müügihind, kui GPT pakub vahemikku 29 ja 99 euro vahel?

    Vasta
    • Sigrit Säga

      Sellele pole õiget vastust. 😀 See oleneb natuke ka pakkumisest ja kas see on lõpp-pakkumine või vaheetapp mingile suuremale pakkumisele. Psühholoogiliselt ostja seisukohast on 37€ olnud üsna magus punkt. 47€ ka veel müüb hästi (kuigi see hinnaklass on meil olnud pigem teine samm kas siis tasuta asjast või kuni 9€ asjast, näiteks nagu väljakutse). Küsimus on ka selles, kas soovid sinna massi, või paremat sihtrühma kvaliteeti? Sõltub ka natuke sinu sihtrühma teadlikkusest. Reaalsus on see, et hind ei ole tegelikult küsimus, kui väärtuspakkumine on tuntavalt suurema väärtusega. Ja kui sinna on ette loodud süsteemselt müügitunnel, mis aitab inimesel seda väärtust mõista, siis pole küsimust, et 99€ hind võib ka olla väga hea. Väärtuspakkumise osa puudutame juba esmaspäeval.

      Vasta
  6. Kairi Mäe

    Wow! Olen nüüd kolm päeva sihtrühma teemat kaasa teinud ja ka töövihikust prompte kasutanud. Ma olen nii palju mõtteid juba oma kõrvalnišši sihtrühma kohta saanud, poleks seda isegi oodanud. Nüüd tuleb leida aega, et seda põhjalikult uuesti lugeda ning neist saaks vormuda nii sotsmeedia reelse kui ka blogipostitusi. Uskumatu lihtsalt, ning tänud nende promptide eest! 🙂

    Vasta
  7. Janika Tuuletee

    Väga hea taipamine oli ostuteekonna osas.
    Ka mina ise ei osta kohe esimese kontakti/reklaami peale, ma uurin lisa, kahtlen, analüüsin ja siis ootan veel mingit sisemist kehatunnetust ja ka märke.
    Mu üks hiljutine klient kirjeldas täpselt sama asja mulle, kuidas ta oli näinud mu reklaami, see kõnetas teda, kuid ta “lasi selle mööda” ja kui mu reklaam talle 2. korda ette oli tulnud, siis tegi otsuse minu seansile tulla.

    GPT on väga entusiastlik ja soovib peale iga küsimust kohe reklaame genereerima hakata 🙂

    Vasta
  8. Reelika Raska

    Tänane chati vestlus tõi mulle väga palju ahhaa momente. Ma ei oleks ise nende asjade peale tulnudki, mis ta mulle vastas aga kõik on ju nii loogiline. Aga, kui teise küsimuse vastust lugesin, kus ta mulle tõi näiteid, kui palju teised suht sarnase teenuse eest raha küsivad siis ma jäin sõnatuks. Minu hinnakiri on kõvasti madalam. Kas ka see võib olla üks takistus, et miks kliente ei tule, et ma küsin liiga vähe? Samas olen ka olukorras, kus mu kliendid tühistavad aja ja toovad põhjuseks raha puuduse. See ajabki mind segadusse – miks on inimestel raha minna palju kallima teenuse juurde aga kõvasti odavama juurde mitte ??

    Nokk kinni – saba lahti

    Vasta
    • Sigrit Säga

      Esiteks, tasub kontrollida antud hindade tõesust. ChatGPT ei pruugi arvestada ainult Eesti keskkonda ja sealt võivad tulla eksimused.

      Aga madal hind võib vahel tõesti saada ostjale takistuseks – eriti kui sama valdkonna keskmine hinnatase on sinu omast kõrgem. Meil on paratamatult alateadlik seos kvaliteedi ja hinnatasemega. Eriti lööb see välja siis, kui leiame midagi oluliselt alla oodatud hinna. Automaatselt tekib seos, et kvaliteet siis tõenäoliselt kannatab ja väärtus pole nii suur. See teeb neile ka lihtsamaks kohtumiste ärajätmise – sest nad ei ole nii pühendunud selle väärtuse saamisele, mida nad ei taju kõrgena.

      Jagan ühte lugu, mida ma kuulsin, mis selgitab seda hästi:
      Poe omanik pani 5€ müüki esemed, mis talle olid pikaks ajaks kätte jäänud. Ta mõtles, et hea kui lihtsalt selle hinnaga nendest lahti saab. Möödus aga nädalaid ja mitte keegi ei ostnud neid ära. Natuke pettunult, ta andis poemüüjale ülesande teha hind veel kaks korda väiksemaks. Ise läks ta tööreisile paariks päevaks. Tagasi tulles nägi ta, et kõik esemed on müüdud. Müüja ütles selle peale, et oli tõstnud hinda kaks korda, nagu mees oli juhendanud, ja need osteti ära nagu soojad saiad. See väike mööda rääkimine aga andis väga suure õppetunni ja oodatust suurema tulu. 🙂

      Madal hind võib olla ostjale ka märk, et sa ise ei väärtusta seda, mida pakud.
      Ja siit tekib ka küsimus, kas see on sihtrühm, keda soovid, kui nad valivad kõige madalama hinnaga variandi?

      Vasta

Lisa oma kommentaar

Küsimused kommentaaridest

Kuidas otsustada müügihind, kui GPT pakub vahemikku 29 ja 99 euro vahel?

Vastus:

Sellele pole õiget vastust. 😀 See oleneb natuke ka pakkumisest ja kas see on lõpp-pakkumine või vaheetapp mingile suuremale pakkumisele. Psühholoogiliselt ostja seisukohast on 37€ olnud üsna magus punkt. 47€ ka veel müüb hästi (kuigi see hinnaklass on meil olnud pigem teine samm kas siis tasuta asjast või kuni 9€ asjast, näiteks nagu väljakutse). Küsimus on ka selles, kas soovid sinna massi, või paremat sihtrühma kvaliteeti? Massi saamiseks on hea madalam hind, aga kvaliteetsema sihtrühma kogumi jaoks natuke kõrgem hind.

Sõltub ka natuke sinu sihtrühma teadlikkusest. Reaalsus on see, et hind ei ole tegelikult küsimus, kui väärtuspakkumine on tuntavalt suurema väärtusega. Ja kui sinna on ette loodud süsteemselt müügitunnel, mis aitab inimesel seda väärtust mõista, siis pole küsimust, et 99€ hind võib ka olla väga hea. Väärtuspakkumise osa puudutame juba esmaspäeval.

 

Kas ka see võib olla üks takistus, et miks kliente ei tule, et ma küsin liiga vähe?

Vastus:

Esiteks, tasub kontrollida antud hindade tõesust. ChatGPT ei pruugi arvestada ainult Eesti keskkonda ja sealt võivad tulla eksimused.

Aga madal hind võib vahel tõesti saada ostjale takistuseks – eriti kui sama valdkonna keskmine hinnatase on sinu omast kõrgem. Meil on paratamatult alateadlik seos kvaliteedi ja hinnatasemega. Eriti lööb see välja siis, kui leiame midagi oluliselt alla oodatud hinna. Automaatselt tekib seos, et kvaliteet siis tõenäoliselt kannatab ja väärtus pole nii suur. See teeb neile ka lihtsamaks kohtumiste ärajätmise – sest nad ei ole nii pühendunud selle väärtuse saamisele, mida nad ei taju kõrgena.

Jagan ühte lugu, mida ma kuulsin, mis selgitab seda hästi:
Poe omanik pani 5€ müüki esemed, mis talle olid pikaks ajaks kätte jäänud. Ta mõtles, et hea kui lihtsalt selle hinnaga nendest lahti saab. Möödus aga nädalaid ja mitte keegi ei ostnud neid ära. Natuke pettunult, ta andis poemüüjale ülesande teha hind veel kaks korda väiksemaks. Ise läks ta tööreisile paariks päevaks. Tagasi tulles nägi ta, et kõik esemed on müüdud. Müüja ütles selle peale, et oli tõstnud hinda kaks korda, nagu mees oli juhendanud, ja need osteti ära nagu soojad saiad. See väike mööda rääkimine aga andis väga suure õppetunni ja oodatust suurema tulu. 🙂

Madal hind võib olla ostjale ka märk, et sa ise ei väärtusta seda, mida pakud.
Ja siit tekib ka küsimus, kas see on sihtrühm, keda soovid, kui nad valivad kõige madalama hinnaga variandi?

Ülesanne ChatGPT-ga:

💬 “Kirjelda põhjalikumalt järgmisi probleeme: [kasuta sihtrühma probleeme, mille leidsid eelmistes osades]. Selgita, miks need probleemid tekivad ja millised tagajärjed on, kui neid ei lahendata.”

💬 Küsi lisaks: “Kuidas need probleemid mõjutavad sihtrühma igapäevaelu või äri?”

Töövihikus on sul võimalus minna veel sügavamale – seal on käsud, mis aitavad mõista inimese sisemaailma ja isegi tema uskumusi, mis teda takistavad.

📘 Kui soovid luua tugevat ühendust oma sihtrühmaga, siis need lisaharjutused aitavad sind sinna viia.

Testküsimus:

Mis tüüpi probleeme tuleb pinnapealsete all otsida?

Vasta testküsimusele, kui soovid kursuse lõpus saada osalemise eest 15€ kinkekaardi. (Tähtaeg kõigile testküsimustele vastamiseks on 25. aprill k.a)

📘 Tee kursus veel tulemuslikumaks – töövihikuga!

Kursuse videod on sulle vaadatavad ainult kuni 30. aprillini – aga kui tahad, et kogu see väärtuslik sisu, juhised ja ChatGPT käsud jääksid sulle püsivalt kätte, siis just selleks on loodud töövihik.

Kui videod on justkui teeviidad, siis töövihik on sinu isiklik kaart, mis jääb sinuga ka siis, kui teekond veel jätkub.

Töövihik aitab sul:
✔ mõista iga sammu tähendust sügavamalt,
✔ küsida ChatGPT-lt paremaid küsimusi,
✔ hoida kõik ideed ja järeldused ühes kohas,
✔ ja liikuda rahulikult, aga kindlalt lõpuni välja – nii, et tulemused on kasutatavad ka pärast kursust.

Lisaks leiad töövihikust mitmeid täiustatud käske ja süvitsi küsimusi, mida videotes ei jagata.

Lisa töövihik endale juurde ja tee sellest kursusest midagi, mis jääb sulle toetavaks tööriistaks ka pärast aprilli lõppu.

HIND: 27€